Cancellation policy

CANCELLATION DEADLINES/CUSTOMER WITHDRAWAL/NON-USE OF SERVICES (NO SHOW)


1. A reservation is only guaranteed once the guest has paid nice2be Apartments.


2. If a right of withdrawal has not been agreed or has already expired (expiration of the free cancellation period), there is no statutory right of withdrawal or termination, and nice2be Apartments does not agree to a cancellation of the contract, nice2be Apartments retains the right to the agreed remuneration despite non-use of the service (no-show) or late cancellation.


nice2be Apartments shall deduct the income from renting the rooms to other parties as well as the saved expenses. If the rooms are not rented to other parties, nice2be Apartments may deduct the saved expenses as a lump sum. In this case, the customer is obligated to pay 90% of the contractually agreed price for the overnight stay. The customer is free to provide evidence that the aforementioned claim did not arise or did not arise to the required amount. In addition, in the case of a multi-day guaranteed reservation, if the guest fails to show up, all subsequent nights starting from the first night will be canceled, and the guest is not entitled to any subsequent nights. The guest may offer a suitable replacement tenant. The landlord may accept the proposal in writing. The replacement tenant assumes all rights and obligations of the previous tenant. The replacement tenant must confirm the contract transfer in writing in advance. If the replacement tenant takes over the accommodation contract, the landlord may charge the departing tenant a processing fee of €50.00. The cancellation fee is waived.


3. For reservations made on the day of arrival, the guest must make payment for the stay in accordance with Section 5 immediately, usually within one hour.


4. For bookings made via platforms such as Airbnb, booking.com, or similar, the cancellation conditions agreed there apply.




STORNIERUNGSFRISTEN/RÜCKTRITT DES

KUNDEN/NICHTINANSPRUCHNAHME DER LEISTUNGEN (NO SHOW)


1. Erst mit der Zahlung des Gastes an nice2be Apartments liegt eine garantierte

Reservierung vor.


2. Ist ein Rücktrittsrecht nicht vereinbart oder bereits erloschen (Ablauf kostenfreie

Stornofrist), besteht auch kein gesetzliches Rücktritts- oder Kündigungsrecht und

stimmt nice2be Apartments einer Vertragsaufhebung nicht zu, behält nice2be

Apartments den Anspruch auf die vereinbarte Vergütung trotz

Nichtinanspruchnahme der Leistung (no-show) oder verspäteter Stornierung.

nice2be Apartments hat die Einnahmen aus anderweitiger Vermietung der Zimmer

sowie die ersparten Aufwendungen anzurechnen. Werden die Zimmer nicht

anderweitig vermietet, so kann nice2be Apartments den Abzug für ersparte

Aufwendungen pauschalieren. Der Kunde ist in diesem Fall verpflichtet, 90% des

vertraglich vereinbarten Preises für Übernachtung zu zahlen. Dem Kunden steht der

Nachweis frei, dass der vorgenannte Anspruch nicht oder nicht in der geforderten

Höhe entstanden ist. Zusätzlich werden bei Nichterscheinen des Gastes im Falle von

mehrtägig garantierten Reservierungen alle weiteren Nächte ab der ersten Nacht

storniert und dem Gast steht kein Anspruch auf die Folgenächte zu. Der Gast kann

einen angemessenen Ersatzmieter anbieten. Der Vermieter kann den Vorschlag in

Textform akzeptieren. Der Ersatzmieter tritt in alle Rechte und Pflichten des

vorherigen Mieters ein. Der Ersatzmieter hat die Vertragsübernahme vorab in

Textform zu bestätigen. Übernimmt der Ersatzmieter den Gastaufnahmevertrag,

kann der Vermieter eine Bearbeitungsgebühr von 50,00 € vom ausscheidenden

Mieter verlangen. Die Stornogebühr entfällt.


3. Bei Reservierungen am Tag des Anreisetages hat der Gast die Zahlung nach §5 für

den Aufenthalt unverzüglich, im Regelfall innerhalb einer Stunde zu leisten.


4. Bei Buchungen über Plattformen wie Airbnb, booking.com o.ä. gelten die dort

vereinbarten Stornierungsbedingungen.